Direktlänk till inlägg 20 juli 2014

Kyrkbesök

Av Lena P - 20 juli 2014 20:50


Idag har jag för första gången på länge besökt en för mig ny församling, den som kommer att bli min nya hemförsamling.


Kyrkan är från 1100-talet och är jättefin, både utvändigt och invändigt. Den är luftig och ljus inuti har trätak, vilket verkar vara ganska ovanligt. Jag tycker verkligen om gamla kyrkor; däremot har jag lite svårt för när gudstjänsterna känns stela och liknar dem i min barndom som jag tyckte kändes gammalmodiga redan då. Men jag ska inte säga för mycket efter att bara ha varit på en enda mässa i kyrkan än så länge. Fast jag tyckte inte om att de inte har några glutenfria oblater, jag som är van vid att de kyrkor jag har besökt enbart har glutenfria oblater.


Men vi blev väldigt trevligt välkomnade av prästen, som vi pratade med efteråt, och han lovade att tala med kyrkoherden angående oblaterna.


 

 
 
GeddFish

GeddFish

20 juli 2014 22:16

Vad bra, ni får komma med nya fräscha idéer och glutenfritt är väl en självklarhet i dagens samhälle.
Hoppas allt löser sig och kyrkan blir till glädje! ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena P

22 juli 2014 12:28

Ja, man tycker ju att det borde vara självklart med glutenfritt, men det var det inte där. Vi får komma med fler fräscha idéer som du säger, så kanske det kan bli riktigt trivsamt till slut. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena P - 3 februari 2019 15:27

  Traditionellt har vi i kyrkan firat Kyndelsmässodagen på den söndag som även kallas Jungfru Marie Kyrkogångsdag. Ordet ’kyndel’ betyder ’fackla’ eller ’bloss och kommer ursprungligen från det latinska ordet för &rsqu...

Av Lena P - 21 december 2018 11:30

  När Jesus föddes här på jorden, förde han in Guds rike i världen. Evangelisten Lukas berättar att fariséerna frågar Jesus när Gud rike ska komma, och Jesus svarar: ”Ingen kan säga: Här är det, eller: Där är det. Nej, Guds rike är inom er.&r...

Av Lena P - 8 december 2018 11:36

  Vi går ensamma in i efterföljelsen, men vi förblir inte ensamma där. Alla vi som är samlade här idag, har det gemensamt att vi hörsammat Jesu Kristi kallelse. Vi är alla kallade till relation med Jesus. Utan tron på honomkan vi inte ha någon efte...

Av Lena P - 8 december 2018 11:33

  De flesta av er har nog sett Frälsarkransen förut, skapad av Martin Lönnebo. Den här fina guldiga pärlan är Gudspärlan, och den här stora vita pärlan kallas för Doppärlan. Fast jag tänker på den som Jesuspärlan. Mitt emellanGudspärlan och Jesuspä...

Av Lena P - 18 mars 2018 13:45

Den kämpande tron   1:a årgångens texter: 1 Mos. 32:21-31                            2 Kor. 6:1-10                                Matt. 15:21-28   Vilken slags tro är det vi tycker är stark egentligen? Är det den som aldrig har utsatts för ...

Presentation


En blogg om tro och tvivel

Bibeln.se

Sök i Bibel 2000 - bibeln.se
 
Slå upp en eller flera verser [?]
Sök efter ord [?]

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Bloggar jag följer

Länkar

by Lena P

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards