Alla inlägg under december 2013

Av Lena P - 31 december 2013 11:42


En helt nystartad blogg, ett oskrivet blad, och framtiden ter sig oändlig på något vis.


Här tänker jag skriva om mina tankar och funderingar kring tro och tvivel. Jag brukar säga att det inte finns någon tro utan tvivel, och Tage Danielsson lär ha sagt:


"Utan tvivel är man inte riktigt klok."


Tro och tvivel samexisterar - och måste samexistera - som sanden och vågorna på stranden. Vågorna rör sig fram och tillbaka precis som dansen mellan tro och tvivel. I de djupa svackorna i livet är det så lätt att tappa tron, att tänka att Gud inte finns om det här hemska har hänt. Min väg till tro har handlat mycket om att våga lita på att Gud finns, även när livet känns som mörkast, att lita på att tron kommer tillbaka när tvivlen börjar lämna mig.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


En blogg om tro och tvivel

Bibeln.se

Sök i Bibel 2000 - bibeln.se
 
Slå upp en eller flera verser [?]
Sök efter ord [?]

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

Länkar

by Lena P

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards