Direktlänk till inlägg 16 juli 2014

Flyttbön

Av Lena P - 16 juli 2014 13:03


En dag som denna önskar jag att jag hade en bön för flyttar, men mina böcker ligger nerpackade i kartonger, och på nätet lyckades jag inte hitta någonting, så det får en bli en egen bön, skriven i all hast.


Gud, du som är kärlek,

var med oss nu

när vi flyttar

till en helt okänd plats.

Ge oss lugnet vi behöver

när allting är kaos.

Välsigna vårt nya hus

och låt oss känna

att du finns med oss

i detta nya äventyr.

Visa oss den väg

som vi ska gå

med din son

i vårt arbete

för dig.

Amen


 

 
 
Carita

Carita

16 juli 2014 14:01

Det här var en fin bön som passar in på mig också i den livssituation jag befinner mig med en svår skilsmässa och en flytt framför mig. En flytt som förhoppningsvis är början på ett nytt och bra liv för mig, trots sveket jag blev utsatt för.
Lycka till med allt i ert liv! Kramar!

http://debutsky.wordpress.com

Lena P

18 juli 2014 13:28

Vad fint att bönen passar även dig! Gott om den kommer till nytta för fler än mig. Tråkigt att du blev utsatt för svek. Även om det känns jobbigt nu, så stundar bättre tider. Vi är värda ett bättre liv, både du och jag.

Lycka till med din flytt och titta gärna in här igen! Så fort jag fått lite ordning ska jag försöka komma igång igen och uppdatera bloggen lite oftare.

Kram!

 
Bling

Bling

18 juli 2014 09:06

Flyttbönen var fin, önskar er allt gott i det nya huset. Läste som hastigast inne i din andra blogg igår.
Och jag kan bara hålla med, flytta är otroligt jobbigt och tråkigt, men trevligt när det är klart ;)
Kram ♥

http://ting-bling.blogspot.se

Lena P

18 juli 2014 13:30

Det kommer att bli jättebra när det är någorlunda klart här. Mycket att göra innan dess, och jag måste vila också för att inte göra utmattningen värre. Kram!

 
GeddFish

GeddFish

19 juli 2014 09:40

Vacker omtänksam flyttbön!
Må det gå er väl i er nya situation och välsigna det nya huset!
Flyttkramar, Gerd ♥ ♥ ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena P

19 juli 2014 13:40

Tack, fina du! Kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena P - 3 februari 2019 15:27

  Traditionellt har vi i kyrkan firat Kyndelsmässodagen på den söndag som även kallas Jungfru Marie Kyrkogångsdag. Ordet ’kyndel’ betyder ’fackla’ eller ’bloss och kommer ursprungligen från det latinska ordet för &rsqu...

Av Lena P - 21 december 2018 11:30

  När Jesus föddes här på jorden, förde han in Guds rike i världen. Evangelisten Lukas berättar att fariséerna frågar Jesus när Gud rike ska komma, och Jesus svarar: ”Ingen kan säga: Här är det, eller: Där är det. Nej, Guds rike är inom er.&r...

Av Lena P - 8 december 2018 11:36

  Vi går ensamma in i efterföljelsen, men vi förblir inte ensamma där. Alla vi som är samlade här idag, har det gemensamt att vi hörsammat Jesu Kristi kallelse. Vi är alla kallade till relation med Jesus. Utan tron på honomkan vi inte ha någon efte...

Av Lena P - 8 december 2018 11:33

  De flesta av er har nog sett Frälsarkransen förut, skapad av Martin Lönnebo. Den här fina guldiga pärlan är Gudspärlan, och den här stora vita pärlan kallas för Doppärlan. Fast jag tänker på den som Jesuspärlan. Mitt emellanGudspärlan och Jesuspä...

Av Lena P - 18 mars 2018 13:45

Den kämpande tron   1:a årgångens texter: 1 Mos. 32:21-31                            2 Kor. 6:1-10                                Matt. 15:21-28   Vilken slags tro är det vi tycker är stark egentligen? Är det den som aldrig har utsatts för ...

Presentation


En blogg om tro och tvivel

Bibeln.se

Sök i Bibel 2000 - bibeln.se
 
Slå upp en eller flera verser [?]
Sök efter ord [?]

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Bloggar jag följer

Länkar

by Lena P

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards